|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۲۸۶۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
هر کسی از مسلمانان که لااله الا الله و محمد رسول‌الله (ص) را بر زبان جاری کند خون و مالش قابل احترام است و این یک اصل اساسی است. کسی هم که حلقومش از ندای تفرقه به پا خیزد، چه شیعه و چه سنی، این حلقوم شیطان است.
 رئیس دفتر مقام معظم رهبری با مهم خواندن بحث وحدت در جهان امروز گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت هستیم. ضربه‌ای که یک میلیارد مسلمان از تفرقه می‌خورند در تاریخ بی‌سابقه است. ما منادی وحدت هستیم و همواره بر این اصل استوار و پایداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی- رئیس دفتر مقام معظم رهبری- صبح امروز (چهارشنبه، ۴ آذرماه) در آیین تکریم آیت‌الله محسن اراکی و معارفه حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری -دبیران کل پیشین و جدید مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی- که با حضور شخصیت‌های علمی، فرهنگی،‌سیاسی و سفرای کشورهای اسلامی و جمعی از علمای شیعه و سنی در مجتمع فرهنگی بسیج دانشجویی ۱۳ آبان  برگزار شد، اظهار کرد:‌ این جلسه، جلسه‌ای متشکل از شخصیت‌های بزرگ جهان اسلام است. مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی منشأ خدمات بزرگی است که از سال ۶۹ به دستور مقام معظم رهبری تشکیل شد. مقام معظم رهبری در آن زمان در رابطه با ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی از سوی دشمنان جهان اسلام احساس خطر کردند. اگر اتحاد برقرار شود وضعیت نابسامان مسلمانان از بین رفته و دیگر شاهد این همه اختلاف و تفرقه نخواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: بنده بیش از ۵۰ سال است که آیت‌الله تسخیری را می‌شناسم. همچنین آیت‌الله اراکی  از شخصیت‌های برجسته و ارزشمند در جمهوری اسلامی هستند و حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری نیرویی جوان، پرتلاش و پویا هستند که به خوبی از سوی مقام معظم رهبری برای دبیرکلی این مجمع انتخاب شده‌اند. امیدواریم در آینده نیز شاهد این باشیم که مجمع در عرصه وحدت فعالیت‌های خود را پویاتر و مستحکم‌تر از گذشته ادامه بدهد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: از زمان صدر اسلام تاکنون همواره وحدت در جهان اسلام مورد هجمه دشمنان و بدخواهان بوده است. خوشبختانه در جهان امروز این تفرقه از سوی دشمنان ناکام مانده است. در دوره نادرشاه افشار او سعی کرد که وحدتی بین شیعه و سنی ایجاد کند اما با شکست روبرو شد. نکته‌ای که باید مد نظر قرار بدهیم این است که این تفرقه بین شیعه و سنی را انگلیس ایجاد کرده است. سید جمال‌الدین اسدآبادی کوشش‌های فراوانی داشتند و شخصا به ترکیه رفتند تا بتوانند تعامل بین شیعه وسنی را حفظ کنند. همچنین آیت‌الله بروجردی نیز در رابطه با وحدت بین مسلمانان کوشش‌های فراوانی داشتند. متأسفانه ما گذشتگان خود را آن گونه که باید نمی‌شناسیم. آیت‌الله بروجردی شاگرد مرحوم آخوند خراسانی بودند و وقتی به قم آمدند حوزه علمیه را احیا کردند. مسجدی که در هامبورگ است منشأ خدمات بزرگی در جهان است از آثار مرحوم آیت‌الله بروجردی است.

حجت‌الاسلام گلپایگانی خاطرنشان کرد: ضربه‌ای که امروزه از اختلاف و تفرقه بیش از یک میلیارد مسلمان می‌خورند در تاریخ بی‌سابقه است. بنای ما بنای وحدت است و به تمام آثار و احادیثی که از اهل بیت (ع) و پیامبر (ص) رسیده است پایبند هستیم. هر کسی از مسلمانان که لااله الا الله و محمد رسول‌الله (ص) را بر زبان جاری کند خون و مالش قابل احترام است و این یک اصل اساسی است. کسی هم که حلقومش از ندای تفرقه به پا خیزد، چه شیعه و چه سنی، این حلقوم شیطان است.

وی یادآور شد:در جهان امروز بیش از هر زمانی به وحدت نیاز داریم و وحدت منش جمهوری اسلامی است. کسانی که مدعی حقوق بشر هستند در برابر جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین سکوت می‌کنند. اگر مسلمانان با یکدیگر متحد شوند راهی برای استکبار جهانی وجود نخواهد داشت. اگر بخواهیم عزت از دست رفته مسلمانان را برگردانیم راهی جز اتحاد و برادری نداریم. خوشبختانه امروز از رهبری مقام معظم رهبری برخورداریم و ایشان پرچمدار وحدت در جهان اسلام هستند و حوادث را پیش از اتفاق پیش‌بینی می‌کنند. ما روحانیون وظیفه داریم هر چه می‌توانیم بر حفظ وحدت و گسترش و توسعه آن تلاش کرده و از تفرقه پرهیز کنیم.

در ادامه، حکم مقام معظم رهبری خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری -دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی- توسط حجت‌الاسلام گلپایگانی قرائت شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین