|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۲۵۱۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
دشمنان قسم خورده انقلاب با آگاهی از پیشرفت های ملت ایران در حوزه های مختلف، تحریم ها و تهدیدها را ایجاد می کنند چرا که آنان از حضور مردم در صحنه و پیشرفت علمی ایران به عنوان الگوی مستضعفان جهان می هراسند.
دبیر کل جامعه روحانیت مبارز گفت: مسئولان از بازگویی نقاط ضعف کشور هراسی نداشته باشند چرا که شناسایی نقاط ضعف توسط نهادهای مختلف نظام باعث ایجاد راهکارهای عملی برای رفع مشکلات می شود.

 مصطفی پورمحمدی روز دوشنبه در مراسم راهپیمایی 22 بهمن شهر ری اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران هم اکنون دارای قدرت کافی در سیستم بین الملل است، هر چند که مانند سایر نظام های سیاسی در حوزه های مختلف دارای نقاط قوت و ضعف هایی نیز است.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز پس از چهل سال در موضع قدرت، اقتدار و ثبات قرار دارد، تصریح کرد: نباید ترس از سوء استفاده دشمنان موجب فرار از بازگویی مشکلات برای افکار عمومی شود.

پورمحمدی با اشاره به اینکه نسل جدید کشور بسیار هوشمند و آگاه است، اظهار داشت: نسل چهارم انقلاب شفافیت، صداقت و گزارش های درست از مسئولان می خواهد، بنابراین با آمارسازی دقیق جواب این نسل داده شود.

وی ادامه داد: شناسایی نقاط ضعف توسط نهادهای مختلف نظام باعث ایجاد راهکارهای عملی برای رفع مشکلات می شود و همین امر موجبات توسعه و پیشرفت کشور را فراهم می کند.
دبیر کل جامعه روحانیت مبارز در ادامه با بیان اینکه سرعت پیشرفت کشور در حوزه های علمی، اجتماعی و اقتصادی بسیار بالا بوده است، افزود: آمارهای سازمان های بین المللی گواه توسعه ایران اسلامی در حوزه مختلف است.

وی ادامه داد: امروز ایران اسلامی در حوزه تولید سیمان در رتبه هشتم، تولید فولاد رتبه دهم، حوزه اتمی رتبه یازدهم، هوا و فضا رتبه سیزدهم، قدرت علمی رتبه شانزدهم، تولید خودرو رتبه هجدهم و در توسعه اقتصادی هفدهمین کشور جهان است.
پورمحمدی با بیان اینکه امروز جهان، ایران را به خاطر حضور مردم در صحنه های مختلف نظام به عنوان کشوری استوار و مقتدر می شناسد، اظهار داشت: سرعت پیشرفت انقلاب بسیار بالا است ولی هنوز نظام های اداری، قضایی، محیط کسب و کار نتوانسته اند خود را با این سرعت هماهنگ کند.

وی به بیکاری جوانان، گرانی کالاهای اساسی و انواع فشارهای اقتصادی اشاره کرد و افزود: مسئولان باید در جهت حل مشکلات مردم دغدغه داشته باشند و با کار جهادی در جهت رفع مشکلات تلاش کنند.

پورمحمدی یادآور شد: امام خمینی (ره) به قدری به حل مشکلات فقرا و زاغه نشین ها اهمیت می داد که در همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب کمیته امداد را راه اندازی کرد و به رغم تمامی مشکلات جنگ، وجود ضد انقلاب ها، تحریم ها و تهدیدها امروز مناطق محروم جامعه از وضعیت بهتری نسبت به چهل سال گذشته برخوردار هستند.

وی ادامه داد: گزارش جدید بخش مبارزه با فقر سازمان ملل بیانگر این موضوع است که جمهوری اسلامی ایران در چهل سال گذشته، 85 درصد سطح فقر را در کشور کاهش داده و در طول 30 سال گذشته رتبه اول توسعه انسانی از جمله بهداشت، آموزش، کاهش مرگ و میر را در جهان دارد.
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه امروز دشمنان ایران با استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی به دنبال سیاه نمایی دستاوردهای انقلاب هستند، اضافه کرد: متاسفانه در داخل کشور عده ای آگاهانه و یا ناآگاهانه در برخی رقابت های حزبی و جناحی به دنبال تخریب دستاوردهای انقلاب هستند که به هیچ عنوان به نفع منافع ملی نیست.

وی افزود: دشمنان قسم خورده انقلاب با آگاهی از پیشرفت های ملت ایران در حوزه های مختلف، تحریم ها و تهدیدها را ایجاد می کنند چرا که آنان از حضور مردم در صحنه و پیشرفت علمی ایران به عنوان الگوی مستضعفان جهان می هراسند.

پور محمدی با اشاره به اینکه مردم ایران به گذشته خود افتخار و به آینده امیدوار است، اظهار داشت: نیاز اصلی کشور ایجاد روحیه امید، خود باوری، همدلی و همزبانی است که باید توسط مسئولان به جامعه تزریق شود.

مراسم راهپیمایی 22 بهمن شهرستان ری با حضور پررنگ مردم و مسئولان کشوری و شهرستانی همزمان با سایر شهرها کشور ساعت 10 از مقابل کانون سمیه در خیابان فدائیان اسلام آغاز و تا میدان شهرری در ضلع شمالی حرم عبدالعظیم (ع) ادامه داشت.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین